Ta strona używa plików cookies.
Polityka Prywatności    Jak wyłączyć cookies?
AKCEPTUJĘ
DO ŻYCIA PRZEZ ŻYCIE            

Zajęcia Rewalidacyjne

Dobór zajęć rewalidacyjnych, w których uczestniczą wychowankowie w naszej placówce realizowany jest zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno - pedagogicznej zawartymi w Orzeczeniu o Potrzebie Kształcenia Specjalnego oraz oceną specjalistów i wychowawców pracujących w Ośrodku. Dla każdego ucznia opracowuje się Indywidualny Program Edukacyjno - Terapeutyczny, w którym dobiera się najwłaściwsze i najefektywniejsze rodzaje zajęć oraz elementy metod terapii. Podczas zajęć rozwijana jest percepcja słuchowa, wzrokowa, koordynacja wzrokowo - ruchowa oraz sprawność grafomotoryczna. Utrwalane są kształty liter pisanych i drukowanych, doskonalona jest technika czytania sylabami, wyrazami, zdaniami. Wszystkie działania oparte są na materiale konkretno - obrazowym. Równocześnie uczeń uczestniczy w realizacji tygodniowego planu w zespole klasowym gdzie, tworzy się warunki do wielozmysłowego poznawania świata, stopniuje się trudności oraz łączy się zdobyte wiadomości i umiejętności z praktyką.

Poniżej wymienione zostały najważniejsze rodzaje zajęć oraz metody pracy, z których elementy wykorzystywane są przez nauczycieli i wychowawców w naszej Placówce.

RODZAJE ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH

  • Terapia logopedyczna
  • Muzykoterapia
  • Terapia ruchowa z gimnastyką korekcyjną
  • Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
  • Socjoterapia
  • Hydroterapia
  • Psychoterapia
  • Bajkoterapia

METODY PRACY

  • Pedagogika Montessori
  • Neurosensorycznomotoryczna integracja odruchów metodą dr Masgutowej
  • Sensoplastyka
  • Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz
  • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
  • Metoda alternatywnej komunikacji: język obrazków, piktogramów, gestów
  • Metoda Tomatisa
  • Terapia wspierająca z wykorzystaniem technologii komputerowej
  • Drama i psychodrama
  • Metoda samodzielnych doświadczeń
  • Metoda zadań stawianych do wykonania
  • Metoda ćwiczeń utrwalających
  • Stymulacja polisensoryczna, czyli poznawanie poprzez patrzenie, słuchanie, dotykanie
  • Metoda ośrodków zainteresowań
  • Metoda Christophera Knilla
  • Metoda stymulacji usprawnienia
  • Ćwiczenia relaksujące
  • Metoda obserwacji
  • Metoda słowna (opis, opowiadanie, pogadanka)
  • Metoda praktycznego działania (doświadczenie, hodowla, nauka prostych czynności z samoobsługi i użytecznych w życiu codziennym)
  • Metoda zabawy, gry dydaktyczne, układanki, dobieranki, loteryjki
  • Metoda instrumentalna (pozytywne wzmacnianie - nagradzanie, wyróżnianie poprawnych form zachowania i osiągnięć)